مقالات آرشیو خبر ها
یوونتوس در كاتناچـــو!

یوونتوس در كاتناچـــو!

چرا باید در عین امیدواری به انقلابِ آنیلی نگران شرایط این روزهای یووه بود و با دو سویه متفاوت غم و شادی آینده سیاه و سپیدپوشان را نظاره كرد؟

 

 

Mario Sconcerti

روزنامه‌نگار و نویسنده ورزشــی

 

نقل و انتقال شاخصی در فوتبال ایتالیا رخ نداده و شاید همچنان پیوستن كولوشفسكی به یووه مهم‌ترین خبر ترانسفرینگ سری آ تا این لحظه باشد. چشم‌انداز گسترده‌ای برای دژان در یووه می‌بینم؛ او هافبك قابل اتكایی برای بیانكونری خواهد بود و زیبا می‌شد اگر تركیب او، بنتانكور و پوگبا را در خط میانی یووه می‌دیدیم.

 

در مورد دیبالا باید این اخطار را به تفكری كه می‌خواهد از طریق رسانه‌ها روی دیبالا قمار كند بدهم: او بازیكن بزرگی برای یووه است و اكنون نیز كه در 26 سالگی‌اش قرار دارد در بهترین زمان ممكن و اوجِ دوران فوتبالی‌اش قرار داد. به اعتقاد من او هنوز هم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد و چیزی كم‌تر از رونالدو ندارد. در كنار تمام اینها از یاد نبریم كه او كشف باشگاه یوونتوس بود و تورینی‌ها برنامه‌های فراوانی را برای او در تمام این سالها در نظر گرفته‌اند و نمی‌توانند به همین راحتی به تمام پروژه‌های استراتژیك‌شان با انتقال او به تیمی دیگر دهن‌كجی كنند.

 

نكته مهم دیگر این است كه آیا یوونتوس واقعاً می‌خواهد حیثیت خود را احیاء كند یا تنها به چند تغییر احساسی بسنده خواهد كرد؟ دست‌كم معاوضه پیانیچ، فسخ قرارداد متوئیدی و نشاندن آندره‌ا پیرلو روی نیمكت تیم هرچند در معادلات اقتصادی باشگاه یك جهش قابل توجهه به حساب نمی‌آید اما بی‌تردید این امید و ایده كه یووه به دنبال یك خانه‌تكانی اساسی است را در قلب هوادارانش زنده نگه داشته است.

 

اینتر اما بدون‌شك از حیث نفرات شرایط كاملاً بهتری را نسبت به یووه در اختیار دارد. آنها با اعتماد به نفسی كه این فصل همراه با كونته پیدا كرده‌اند و با تقویتی كه ماروتا به خوبی از عهده آن بر می‌آید تا همین جای كار از رقیب قدرتمندشان جلوتر هستند.

 

هرچند اتفاقات پیش آمده (پاندمی كرونا) اشتهای بسیاری از باشگاه‌ها را برای نقل و انتقالات تابستانی به ناچار كمتر كرده اما یووه برای آنچه به خاطر آن ساری از این تیم كنار گذاشته شد و برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه‌اش در اروپا نیاز به بازیكنان ارزشمند دارد. كسانی مثل كیه‌زا و... حتی اگر بیانكونری از عهده پرداخت هزینه 70 میلیون یورویی امثال او نیز برنیاید چاره‌ای جز تلاش ندارد؛ چراكه عقب افتادن از رقبا فصل ترسناكی را نه‌تنها در اروپا كه این‌ بار در ایتالیا برای آنها رقم خواهد زد؛ تقدیر ترسناكی كه می‌تواند روند قهرمانی‌های داخلی آنها را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و به قول معروف «قفل» كند.

 

 

* از یك طرف کاتِناچـو در زبان ایتالیایی به معنای «چفت و بست»، «پیچ» و یا«قفل» است و از طرف دیگر فوتبال ایتالیا در فوتبال دنیا به اتخاذ این شیوه دفاعی معروف است. این واژه در فوتبال این كشور به شیوه‌ای از دفاع اشاره دارد كه بازیكنان خط دفاعی با سازمان‌یافتگی بسیار بالا به صورت متمركز درصدد خنثی كردن حملات تیم حریف و جلوگیری از موقعیت‌یابی آنها هستند. اسكونچرتی اما در مطلب بالا تیتر خود را با اشاره به معنی پیچ یا قفل تنظیم كرده و با اشاره به نگرانی‌هایی كه این روزها پیرامون وضعیت این باشگاه وجود دارد از تعبیر «یوونتوس در پیــچ» یا «یوونتوس در قفــل» برای بیان مقصودش استفاده كرده كه با توجه به آشنایی بسیاری از مخاطبان ایرانی با اصطلاح كاتناچو در ترجمه از همین واژه استفاده شده است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: